Disney Magic aften show

Ferietur til Disneyland Paris

Vi har igennem de sidste år ønsket at tage en tur til Disneyland i Paris. Og ønsket blev ikke mindre efter jeg selv havde muligheden for at besøge Disneyland i Anaheim i USA. Så ferien blev bestilt i februar, hvor der var masser af gode tilbud løs til alle danskere.

Eftersøgende efter den bedste feriepakke startede på www.disneylandparis.dk, hvor efter at have set tv reklamerne fandt nogle interessante tilbud. Men vi holdte dem op med de tilbud som fx. FDM Travel og DTF Travel samt diverse andre. Men det var de 3 som battlede om vinde give det bedste tilbud.

Disney Magic aften show

Valget faldt på tilbud direkte fra Disneyland Paris. De kunne nemlig tilbyde os 3 overnatninger på Ranch David Crockett, som ligger lige uden for Disney cirklen øst for Paris. Her var der nemlig såkaldte bungalows. med 2 soveværelser samt et lille køkken og stue midt i huset. Rent praktisk er der blot tale om en større skurvogn, som er opsat på cement blokke i skoven. Mere om det senere.

Tilbudet indeholdt også 4 dages adgang til begge parker, samt fuld pension til 3 dage. Dvs:

• 3 x morgenmad
  • 3 x frokost
  • 3 x aftensmad

Så turen blev bestilt og planlægningen gik igang.

Der er en række ting man lige skal huske inden man starter bilen. Så her er lige en lille tjekliste:

• Pas til alle
  • Blå sundhedskort til alle
  • Rejseforsikring
  • Grønt og rød bilforsikrings papir
  • Gule sikkerhedsveste til alle passagerere i bilen. Og som skal ligge i kabinen, da de skal tages på før man stiger ud af bilen på motorvejen ved fx. nødstop.
  • 2 stk. Alkohol testere godkendt til brug af fransk politi. Kan købes hos FDM.

Vi havde 1200 km køretur til Ranch David Crockett, hvilket ville svare til ca. 11 timers non-stop kørsel. Så skulle der vælges en nat-kørsel eller dagskørsel?

Vi valgte at køre om dagen. Og så tage en ophold undervejs. Vi bestilte ophold fra mandag til torsdag i Disneyland, og kørte så afsted mod Frankrig søndag morgen kl. 6:00. Vi stod op kl 5, hvor madpakkerne blev smurt til turen sydover. Inden vi vækkede Liva og Malthe og tog dem ud i en opvarmet bil, hvor de stille kunne vågne til en tegnefilm på hver deres tablet.

Så afsted ned gennem Tyskland og Belgien det gik. Vi kørte i etaper af ca. 2-3 timers varighed til tissepauser og madpakke spisning. Så på den måde nåede vi til vores overnatnings hotel i Frankrig kl. ca. 18. Bemærk at vejene i Belgien ikke er i bedste stand. Dog er de igang med at udbedre dem, men der er lang vej igen. Masser af huller i vejen, så pas på bilen.

Hotellet vi overnattede på havde vi fundet på Hotels.com. Et hav af søgninger rundt på bynavne i Nord Frankrig samt Belgien, Luxembourg og Tyskland bragte os til et lille familiedrevet hotel tæt på motorvejen. Dvs. en ca. 10-15 km fra motorvejen, ude på landet langt fra en storby 🙂 Hotellet hedder La Tour de Crecy, og har kun 6 værelser samt en restaurant og en lille bar.

Hotel værelsetEt hotel vi kan anbefale. For selvom det var lille og kun er dekoreret med 2 stjerner. Så gav brugerne på Hotels.com det over 4 stjerner ud af 5 mulige i snit. Og det levede de op til. Vi fik værelse nr. 2. Et stort familieværelse som indeholdte en kingsize dobbelt seng, og 2 enkeltmand senge. Ydermere et skrivebord og fladskærms tv med et hav af franske kanaler. Badeværelset var også stort. Stort spejl med dobbelt vask. Niche til toilet og en bruseniche. Begge værelser havde stort vindue mod torvet, som hotellet var placeret ud til. Selvom det var lidt Allo Allo agtigt, så var det pænt og velholdt.

Ejerne er et ældre ægtepar, hvor fruen kun taler fransk. Men manden taler et forståeligt dog lettere gebrokkent engelsk. Men ingen problemer med reservationen fra Hotels.com. Prisen var billig. omkring 450 kr for en overnatning. Dog uden morgenmad, men inklusiv gratis trådløs internet.

Morgenmaden kostede ca. 6 euro pr. person, og var det man kan kalde klassisk fransk: flute og  croissanter. Tilbehør: smør, marmelade og nutella. Dertil et glas juice og kaffe eller te.  Nu fint nok til at starte dagen på.

Liva og Malthe poserer i vinduetVed ankomst blev vi også spurgt om vi ønskede afstensmad. Og efter køreturen igennem de små byer og rundt kigget i byen, tænkte vi at det nok var bedst at satse på hotellets restaurant. Resten så lukket og snusket ud. Det kostede os ca. 400 kr for mad til 2 voksne og 2 børn, inklusive drikkevarer. Og maden var flot og lækker lavet. Så det skal man tage med hvis man besøger hotellet.

På den måde blev vi klar til at køre afsted allerede omkring kl. 8:30. Og så var det blot at køre afsted mod Ranchen for at få udleveret alle papirer og adgangskort, så vi kunne køre videre til parkerne. Dermed kunne vi starte friske og udhvilede ud i Disneyland omkring 10:30 til en lang og spændende dag. Mere om det i næste indlæg.

10 kommentarer

1. Hej brian
    Vi overvejer selv at køre til Paris, men hvad den nemmeste vej derned og hvad koster det cirka i vejafgifter?

1. Hej Henrik

Det lyder dejligt. Der er konflikt forskellige rabatter i øjeblikket. Det kan klart anbefales at vælge dage uden for højsæsonen, format undgå lange køer i parkerne.

Faktisk lod jeg GPS’en bestemme turen derned. Brugte en TomTom 1005 med Live, som hjalp os uden om køerne. Den tog os igennem Tyskland via Belgien. Og hjalp os med holde øje med fartkameraer. Men tjek evt lige FDM, da det ikke er lovligt i alle lande at få advarsler om fartkameraer.

Det var kun i Frankrig vi skulle betale afgifter. Og ikke på alle strækninger. På vejen derned til vores hotel stop før Paris, var det sidste stykke motorvej betalings vej. Og mener vi kom af med ca 100-150 kr. Og næste dag vi kørte det sidste par timer til Disneyland, fortsatte vi på den vej, og betalte ca. Der samme igen. Turen hjem kom vi også på betalingsvejen. I sæt mener jeg at huske det kostede ca 4-500kr.

1. synes bare historien stopper pludselig. du skriver mere om det i næste indlæg. men ok, var det nogen fine hytter i Davy Crokett og er 4 dage i parken tilpas eller kan man sagtens tage 5 dage. eller måske næjes med 3 dage ?

1. 👍😄 super
            er selv ved at overveje en køretur med familien til disney paris. så googlede ligr lidt og fandt frem til din blog. håber der kommer mere ☺