Profiber/Telsome telefon status

Profiber

Så er der igen lidt nyt fra krigen om at få en stabil telefonlinie. Kampen har stået på siden april måned, hvor vores telefon har haft masser af udfald og perioder hvor den slet ikke har virket.

Telsome forsøgte en lang overgang prøve det ene og det andet, men uden det store held. De fik tilsidst overbevist Profiber om at det var deres nye trådløse router de sendte til os forbrugere, som var problemet.

Og siden har de kæmpet en kamp med Linksys for at få dem til at indrømme at der var en fejl i WRP-400’s telefon del.

Så nu har vi endelig fået en ny firmware, som nu godt nok stadig er i beta på versionsnummeret. Men Profiber har fået masser af gode tilbagemeldinger på den. Og overvejer derfor nu om den skal gå i produktion.

Router version er: 1.01.01B7

Og de første test, har pt. vist sig at være fint fungerende. Så vi håber at problemet endelig er løst. Så for de af jer som stadig har problemer. Hiv fat i Profiber, og få dem til at opdatere jeres router.

Pr. mail fik jeg en Profiber til at give en kreditnota, for perioden hvor problemerne har stået på. Så vi håber at sagen ender der, og alt nu fungerer som tiltænkt.

3 kommentarer

  1. Problemet genopstod desværre i torsdags igen.
    Efter snak med Profiber support, så havde de åbenbart rod i deres settings til min routere, og gamle settings til tidligere routere jeg har haft.
    Det rensede de op, og jeg lavede en factory reset. Det ser ud til at have udbedret det igen.. men hvor længe..
    Er meget meget tæt på at opsige Comendos telefon sjov, og gå over til ren mobil telefoni i stedet for.

  2. Hej BKN

    Til trods for det tragikomiske i din beretning om profiber og telefoni,(kan ikke lade være med at trække på smilebåndet) kan jeg fortælle, at vi har nøjagtig den samme problemstilling med konstante daglige udfald, når vi taler i telefon. Profiber mener at hvis det ikke er os der er fejlkilden, kan det være routeren. Vi har i øjeblikket det føromtalte LinksysWRP400. Men jeg er meget skeptisk på, om det hjælper med en udskiftning. Vores internet fungerer uden anmærkninger. Har valgt TV løsning fra, da vi fortsat mener at YouSee har et bedre udbud.

  3. Vi har nu fået firmware opdateret telefonen, og den har faktisk fungeret fint lige siden. Har kørt et par måneder efterhånden. Og har også fået leveret IPTV oven i.

    Har dog hørt at de har fået nogle Telkin routere, som skulle fungere upåklageligt. Så jeg ville nok række hånden op efter en sådan.

    Det virker lidt som om at Linksys er blevet lidt for "billigt" et mærke efterhånden. Deres gode gamle WRP54G var fantatisk.. men de seneste modeller har de ikke været så heldige med.

Skriv et svar