Telsome Profiber havde igen huller i forbindelsen

BrokenPhoneSå skete det igen, at jeg måtte have fat i Telsomes super supporter. Vi begyndte igen at opleve at telefon opkald blev afbrudt helt eller delvist med udfald i samtalen. Dette var ret så frustrendende igen at støde på.

Men jeg fik endnu engang hurtigt svar fra Telsome som gav mig en et løsnings forslag, som havde vist sig gavnlig for en anden bruger med en Linksys WRP-400 router.

Der skal ganske simpelt blot laves en lille opdateringer i voice opsætningen. Sådan at routerens telefon firmware opdateres. Dermed skulle problemerne være løst.

Efter jeg fulgte guiden, kunne jeg se at Linksys logo i router administrationen er blevet udskiftet til et Cisco billede. Samt at voice versionen blev opdateret. Så igang med at teste om det så havde afhjulpet problemet.

Og ja.. vi har nu kørt i uge uden at have oplevet problemer, så det er bare skønt.

Skulle du have ligende problemer med samme udstyr, så prøv følgende tip som jeg fik fra Telsome:

1. Log ind på routeren på http://192.168.15.1 og brug admin som brugernavn og adgangskode, hvis ikke denne er ændret.

2. Tryk på Voice oppe i højre hjørne, dernæst Admin Login, som kommer frem efterfølgende under Voice.

3. Tryk på Provisioning i menubaren.

4. I feltet Profile Rule ændres /wrp400.cfg til /wrp401.cfg

5. Gem indstillingerne og sluk efterfølgende routeren i 1 minut.

Dette skulle gøre at routeren opfanger ny firmware.

Profibers support kan også kontaktes på 79 333 344, i tilfælde af at du hellere vil guides igennem ovennævnte.

Skriv et svar