Linksys WRP400 har huller i IP telefonien

wrp400Så er den gal igen med Profiber og Telsome Profiber samarbejdet. Siden slutningen af sidste uge, så har vores telefonforbindelse lidt af udfald i samtalerne. Hvilket har været meget belastende, da de fremkommer nærmest hvert minut.

Det opleves som at der bliver total dødt i røret i 3-6 sekunder, før lyden igen er tilbage på plads.

Så jeg måtte i røret til Telsome, som lod mig vente en små 10 minutter, før der var en ledig medarbejder. Han spurgte straks til om det var en WRP400 fra Linksys, som Profiber havde udstationeret hos mig. Og jo.. det passede. Den blev jo sat lige efter påsken, da der også var problemer med IP telefonien.

Supportens magiske råd lyder på at der laves en factory reset af WRP400 routeren. Dette skulle efter forlydende “løse” problemet. Hmm.. For mig lyder det mere som et problem med firmwaren.

Jeg tænkte derfor straks på, om der skulle være kommet en nyere opdatering til boksen. Og det er lidt svært at tyde. I det at den WRP400 som Profiber har leveret, siger at det er version 1.01.00. Og Linksys hjemmesidesiger den nyeste er en version 1.00.06.

Men ind i routerens opsætning, og se om jeg kunne uploade den nyeste firmware fra Linksys, da jeg kunne se at der var en del rettelser på blandt andet IP telefonien. Men ak.. Den er password beskyttet. Så umiddelbart ingen vej ind den vej.

Så jeg må heller prøve at se om lidt, om et factory reset.. + en masse arbejde med at opsætte DHCP, Firewall, etc til mine interne service. Uden at være sikker på, at det ikke sker igen. For hvorfor er det pludselig opstået? Udgangspunktet var jo factory default. hmm.. Jeg tvivler at det løser problemet i længden. Men det skal jo have et forsøg. Så går der jo nok bare en måned til 2.. så viser problemet sig igen. Men jeg skal nok følge op.

Skriv et svar