Weekend tur til London

Et kig fra Emirates Stadium - Arsenals hjemmebaneDette var så weekenden, hvor Dansk Internet Selskab havde inviteret alle os medarbejdere en smuttur til London, for at holde julefrokost. Det hele startede i fredags, da laptoppen blev klappet sammen. Få minutter senere, var jeg på vej i bilen med Ditte og Malthe til Billund, for at mødes med resten af flokken fra Århus. På vejen samlede vi min kollega Bo op i Vejle.

Så nu skulle Ryan Airs rygte afprøves. Det startede ud med en forsinkelse på ca. 20 minutter. Men vi nåede fint frem, og fik vores baggage på rekord tid. Har aldrig prøvet at kunne gå af flyvet, og gå i direkte linie til bagagebåndet for straks at kunne spotte min kuffert på båndet med det samme. Tag den CPH.

Vi fik sagt skål i ankomsthallen i en omgang fernet branca inden vi satte os i toget, som bragte os til Liverpool Street Station. Derfra skulle vi så skifte til Hammersmith & City linien, som bragte os til Allgate, hvor hotellet lå tæt på. Og så var det bare med at få checket ind, og ellers komme ud og finde noget aftensmad. Da vi boede i det indiske kvarter, så var det bare op af gaden og ind på den restaurent, som nogle af kollegaerne fra København havde valgt. Og uhm.. det var guf, selvom vi først fik hovedretten omkring kl. 23 lokal tid. Man var da godt nok sulten.

Derefter måtte vi lige hilse på alle dem fra København på hotellets bar, inden at det var godnat.. så ja.. den blev vist hen omkring kl. 3 om natten.

Op næste morgen, så morgenmaden kunne indtages kl. 8, inden vi så bevægede os ud i gaderne. Der kom vi forbi London Tower, og derfra videre til Oxford Street, hvor der blev shoppet lidt. Tiden gik dog hurtigt, og vi måtte afsted til hotellet igen. Dette for at få lidt varmere tøj på, da der kl. 13 var afgang mod Arsenals hjemmebane (Emirates Stadium), hvor vi skulle se dem tage i mod Bolton. Og damn.. det var koldt. Men en super spændende oplevelse, som kort fortalt indeholdt en god blanding af følgende elementer:

• Bolton fans
  • Arsenal fans
  • Fish & Sticks
  • Billet konfiskering
  • Kedelig første halvleg
  • Fantatisk anden halvleg
  • Skoring af Bendtner i 2. halvleg

Derfra hjem igen samtidigt med 60068 andre tilskuere. Hvor vi kl. 19 skulle mødes på hotellet for at tage i samlet flok afsted til Sound i London, som var det diskotek, som skulle danne rammen om vores julefrokost. Spektakulært sted, som desværre ikke havde den mente at tapas er det samme som en buffet. Men i hvert fald en fin tapas. Selvom vi vist aldrig blev helt mætte. Så da vi tog derfra, måtte vi også lige besøge Burger King der lå lige overfor stedet. Inden vi fik fanget en taxa, der drønnede os hjem.

Søndag stod på det seriøse indslag. Hvor vi fik fortalt hvordan året var gået, og hvad planerne for 2009 kommer til at byde på. Det er skønt at man som medarbejder bliver hørt i denne sammenhæng, så man kan være med til at prøve virksomheden. Derefter var ud og have det sidste ud af byen, inden at at turen gik hjemad igen kl. 17 fra Liverpool Street Station.

Jeg landede først ved siden af Ditte kl. 00:15… Totalt bombet. Så jeg sov godt.

Så stort tak til alle i DIS for en fantatisk oplevelse.

Se et par billeder fra turen her